Informacje dla Klientów
Zgodnie z Ustawą o dystrybucji ubezpieczeń, która weszła w życie w dniu 1 października 2018 roku oraz innymi aktami prawnymi, a także spełniając wysokie standardy świadczenia usług pośrednictwa ubezpieczeniowego, niniejszym przekazujemy Państwu informacje obowiązkowe dotyczące pośrednika ubezpieczeniowego oraz niektórych uprawnień klienta instytucji rynku finansowego.
AFG Broker Sp. z o. o.
ul. Zygmunta Hübnera 1/57, 01-756 Warszawa
Numer NIP: 5272676493
Numer REGON: 146088088
Zezwolenie nr 2465/19
- Informacja o pośredniku ubezpieczeniowym
A. Nazwa dystrybutora
AFG Broker Sp. z o. o.
B. Adres siedziby
ul. Zygmunta Hübnera 1/57, 01-756 Warszawa
C. Rodzaj dystrybutora
Broker ubezpieczeniowy
D. Firma, pod którą wykonywana jest działalność
AFG Broker Sp. z o.o.
E. Numer wpisu do rejestru prowadzonego przez Komisję Nadzoru Finansowego
00002344/U
F. Sposób sprawdzania wpisu do rejestru
Informacje o wpisie do rejestru można uzyskać na zasadach określonych w Rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 18 września 2006 roku w sprawie prowadzenia rejestru pośredników ubezpieczeniowych oraz sposobu udostępniania informacji i z tego rejestru (Dz.U. z 2006 nr 178, poz.1316), to jest poprzez:
a) skierowanie do Komisji Nadzoru Finansowego ustnego lub pisemnego (w tym w formie elektronicznej lub telefonicznie) wniosku o udzielenie informacji z rejestru,
b) uzyskanie dostępu do informacji na wydzielonym stanowisku komputerowym w siedzibie Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego (Placu Powstańców Warszawy 1, Warszawa) – wyłącznie w godzinach pracy Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego,
c) skorzystanie z rejestru udostępnionego na stronie internetowej Komisji Nadzoru Finansowego (Rejestr Brokerów UKNF dostępny jest pod adresem: https://snu.knf.gov.pl/SNU_ONLINE/)
G. Charakter otrzymywanego wynagrodzenia
Dystrybutor otrzymuje wyłącznie wynagrodzenie prowizyjne pochodzące z Towarzystwa Ubezpieczeń.
H. Posiadane udziały zakładów ubezpieczeń
Dystrybutor nie posiada akcji ani udziałów zakładów ubezpieczeń uprawniających do co najmniej 10% głosów na walnym zgromadzeniu.
- Informacja o możliwości złożenia reklamacji, skarg oraz pozasądowego rozwiązywania sporów
Niniejszym informujemy o możliwości złożenia reklamacji, wniesienia skargi oraz pozasądowego rozstrzygania sporów. Taką możliwość posiada klient instytucji rynku finansowego (a zatem także klient korzystający z usług pośrednika ubezpieczeniowego), co wynika z ustawy o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym (Dz.U. z 2017 r., poz. 2270) oraz ustawą o dystrybucji ubezpieczeń (Dz.U. z 2017 r., poz. 2486).
Osoba fizyczna będąca klientem pośrednika ubezpieczeniowego może złożyć reklamację:
– w zakresie związanym z udzielaną ochroną ubezpieczeniową – do zakładu ubezpieczeń;
– w zakresie nie związanym z ochroną ubezpieczeniową – do pośrednika (brokera lub agenta; w drugim przypadku o ile wykonuje on czynności agencyjne na rzecz więcej niż jednego zakładu ubezpieczeń zakresie tego samego działu ubezpieczeń zgodnie z załącznikiem do ustawy dnia 11 września 2015 r. o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej).
Poreklamacyjne postępowanie interwencyjne lub poreklamacyjne postępowanie polubowne prowadzi Rzecznik Ubezpieczonych. Wnioski o podjęcie postępowania można składać na adres Biura Rzecznika Finansowego, Al. Jerozolimskie 87, 02-001 Warszawa lub pocztą elektroniczną (szczegóły na stronie Biura pod adresem www.rf.gov.pl).
Ponadto w przypadku usług zakupionych przez Internet narzędziem służącym do pozasądowego rozstrzygania sporów jest platforma prowadzona przez Komisję Europejską pod adresem https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home2.show (skorzystanie z platformy wymaga zgody obu stron sporu).